afdrukken

Aanvragen afvalcontainers

Afvalcontainers voor evenementen vraag je rechtstreeks aan bij IDM!

Ook al heb je heel wat initiatieven genomen om afval te vermijden, een klein deel blijft onvermijdelijk. IDM voorziet daarom in een vloot afvalcontainers die je als organisatie van een evenement kan aanvragen.

HOE BETER JE SORTEERT, HOE MINDER JE BETAALT!
Er moet alleen nog betaald worden voor restafval, de containers voor de recycleerbare fracties worden gratis ter beschikking gesteld voor zover ze goed gesorteerd zijn, anders worden ze aangerekend als restafval. De eerste 3.000 l (totaal restafval + recycleerbare stromen) worden bovendien gratis geleverd.

TARIEVEN
Containers voor restafval (geleverd):

120 l = 5 EUR (eerste container steeds 10 EUR) - 240 l = 10 EUR- 1100 l = 35 EUR
Containers voor restafval (zelf afhalen en terugbrengen):
120 l en 240 l = Gratis, mits waarborg 40 EUR/container, met een maximum van 5 containers.
1100 l = Niet mogelijk.
Zelf afhalen is alleen op afspraak in de voormiddag en mits het betalen van de waarborg (enkel cash).
Containers voor gesorteerd afval:
Gratis, maar bij slechte sortering = prijs restafval
Door de aanvraag in te dienen via de verzendknop stemt de aanvrager ermee in dat de controle op de kwaliteit van sortering gebeurt door de IDM-medewerker bij ophaling of tussentijdse lediging van de containers.

Levering en plaatsing:
Eerste 3000 l = gratis - boven 3000 l & per 5000 l = 60 EUR

Bij het gebruik van de evenementencontainers is de verwerkingskost van het afval inbegrepen, alsook de kosten voor de lediging bij ophaling.

Een evenement kent een maximumduur van 1 maand.

De containers worden ter beschikking gesteld gedurende de effectieve duur van het evenement.
 
Overtreft het aantal nodige ledigingen de inbegrepen lediging bij ophaling dan worden de containers en transport x-aantal keren aangerekend volgens het aantal tussentijdse ledigingen.
Voor 1 tot en met 5 tussentijdse ledigingen betreft dit een factor 1,50 (x=1,50)
Voor 6 tot en met 9 tussentijdse ledigingen betreft dit een factor 1,75 (x=1,75)
Voor 10 tot en met 13 tussentijds ledigingen betreft dit een factor 2,0 (x=2,0)
Vervolgens per 4 extra tussentijdse ledigingen een factor 0,25 hoger.
 
Bij een evenementduur langer dan 1 maand worden de containers en het transport per bijkomende maand aangerekend aan de hand van de vermelde tarieven, kosten voor verwerking en 1 lediging inbegrepen.

UITGEBREID AANBOD CONTAINERS
IDM heeft haar aanbod van containers ook uitgebreid en nog meer toegespitst op maatwerk. Zo kunnen organisatoren zelf de keuze maken van de invulling van een afvalpunt-trio (set van drie 120 l containers) en zijn er ook afvalpunten-mono ter beschikking (frame voorzien van aanduidingsbord en een container naar keuze van 240 l). Een organisatie kan ook steeds advies vragen aan IDM zodat een juiste mix van afvalcontainers kan bepaald worden, T. 09 298 21 10.EvenementencontainersVerzameling

Vul hier het online aanvraagformulier in (aanvragen dienen minimum 3 weken voor  het evenement doorgestuurd te worden).

Download hier het model dat U kan helpen bij het opmaken van uw afvalplan.

Hoofdzetel: Zelebaan 42, 9160 Lokeren - T. 09 348 43 97 - info@idm.be - Proclaimer - info@idm.be - Proclaimer
Ophaaldienst: Moortelstraat 16, 9160 Lokeren - T. 09 298 21 10 - F. 09 337 07 28 - BE 0214.014.167