op het nr. 0800 166 36
Elke werkdag van 8.30 u. tot 17 u. kan je bij hen terecht voor problemen of vragen omtrent de huisvuilophaling, je Diftar-containers, afspraken in het recyclagepark, de extra zakken service of een melding sluikstorten.
Hiervoor kan je bij hen terecht:
Geef je verhuis door
De groene en de grijze container horen bij de woning. Neem ze dus niet mee naar je nieuwe adres, maar laat je verhuis weten via het gratis groene nummer. Dit is enkel in je eigen voordeel, anders kan de volgende bewoner afval meegeven op jouw rekening.
Lange tijd afwezig, blokkeer de chips
Wanneer je lange tijd afwezig zult zijn doordat je bv. in het buitenland zit kan je de chip van de container laten blokkeren. Op die manier ben je er zeker van dat niemand je container kan gebruiken. Bij terugkomst kan je door een eenvoudig telefoontje naar de groene lijn de chip laten deblokkeren.
Container te klein of te groot?
Is je container te groot geworden doordat je bv. meer afval vermijdt of beter sorteert? Of is je container te klein geworden door bv. een gezinsuitbreiding? Dan kan je deze altijd verwisselen naar een ander volume, dit kan je aanvragen via de groene lijn of via ons E-loket.
Groene container? Wie zonder kan, geef hem terug.
Mensen die composteren en hun groene container dus niet gebruiken kunnen hem altijd teruggeven. Laat het weten op de groene lijn of ons E-loket en wij komen hem halen!
En nog veel meer:
- een herstelling aan een beschadigde container
- melding van een gestolen container, hiervan moet je altijd eerst een aangifte doen bij de politie.
- een melding sluikstorten , dit kan ook via het meldpunt sluikstorten.
- een probleem bij je reservatie in het recyclagepark.