Jaarverslag 2018

Op vrijdag 21 juni 2019 keurde de Algemene Vergadering van IDM de jaarcijfers van 2018 goed. Voor het eerst in 5 jaar merken we een lichte stijging op in de afvalcijfers. De recyclageparken kregen in 2018 aanzienlijk meer bezoekers over de vloer. Inwoners gingen dus vaker naar het recyclagepark, maar brachten wel kleinere hoeveelheden binnen.

IDM zette, dankzij het coachingstraject van Mooimakers in 2018 ook sterk in op openbare reinheid. Dat zorgde voor een stijging van het aantal publieke vuilnisbakjes en meer wekelijkse ledigingen. Er werd vorig jaar 6 ton meer sluikstort opgehaald dan in 2017. Een problematiek waar IDM verder op blijft inzetten, in samenwerking met de verschillende politiezones. IDM startte in 2018 ook met een project Sortering ‘out-of-home’, waarbij we het buitenshuis sorteren willen promoten. Dit project zal in de loop van 2019 verder uitgerold worden.

Het volledige jaarverslag lees je hier na. Via de IDM-boom krijg je snel een overzicht van alle cijfers van het afgelopen jaar.    IDM infographic 2018

Hoofdzetel: Zelebaan 42, 9160 Lokeren - T. 09 348 43 97 - info@idm.be - Privacyverklaring
Ophaaldienst: Moortelstraat 16, 9160 Lokeren - T. 09 298 21 10 - F. 09 337 07 28 - BE 0214.014.167